اقرأ اليوم | تحميل وقراءة رواية شكلها سافرت

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ
ترشح لك بوابة «بوابة المواطن» الإخبارية، تحميل وقراءة رواية شكلها سافرت، التي تميزت بالبساطة والميل إلى النسوية بشكل كبير.

لـ تحميل وقراءة رواية شكلها سافرت اضغط هنـــــــــــــــــــــــــــا

تقول الكاتبة سهى الفقي عن روايتها "شكلها سافرت، في وصف محتواها: " الكتاب ده للّي حب وما طالش، واللي حب وما اتحبّش، واللي ما عرفش يحب.
الكتاب ده للناس اللي بتعرف تفرح، والناس اللي بتدّي الزعل حقه. للحزين اللي بيخبّي مشاعره ورا ابتسامة، والفرحان اللي خايف من الحسد.
الكتاب ده لكل حد فضل يدوّر على حاجة لفترة طويلة واكتشف إنها مش موجودة بس ما بطّلش تدوير.
للّي في علاقة ناجحة، واللي في علاقة نفسه تنجح، واللي ما عرفش يدخل علاقة بس نفسه يجرّب، واللي مش مؤمن بالعلاقات خالص بس بيفرح لما يشوف اتنين مبسوطين مع بعض.
الكتاب ده للّي ناسيين نفسهم، واللي فاكرين حلمهم، واللي شبطانين في الحياة، واللي بايعين القضية، بس مش أوي ".

سهى الفقي هي إعلامية وكاتبة مصرية مغربية، تخرجت في كلية الإعلام جامعة القاهرة بتقدير عام امتياز مع مرتبة الشرف، قدمت بعض الأدوار في السينيما والدراما المصرية ومنهم " بوبس، الجماعة، ريش نعام، وفيلم بابا"، قدمت أيضًا بعض البرامج
التليفزيونية عبر شاشة بعض القنوات الفضائية مثل كايرو سينيما، وMTC وغيرها، كما كتبت عدة مقلات في مجلات عربية وإنجليزية، وألفت كتاب شكلها سافرت ولاقى نجاحًا كبيرًا فقد صدر منه عدة طبعات وانتشر بشكل كبير في الوطن العربي.

اقرأ أيضًا: اقرأ اليوم | تحميل وقراءة رواية جنس تالت

هذا المقال "اقرأ اليوم | تحميل وقراءة رواية شكلها سافرت" مقتبس بواسطة موقع بلد نيوز وقمنا بإقتباسة من موقع (المواطن) ,ولا يعبر عن سياسة الموقع أو وجهة نظرة بأي شكل من الأشكال ,وأنما تقع المسئولية الخبر أو صحتة على مصدر الخبر الأصلى وهو المواطن.

أخبار ذات صلة

0 تعليق