فيديو اعتداء وحشي لمعلم على تلميذه: ‎#مصر_في_صورة

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ

03/01 08:27

تداول روّاد مواقع التواصل الاجتماعي مقطع فيديو، من داخل فصل دراسي بإحدى مدارس مدينة الإسكندرية المصرية، لمعلم يعتدي بالضرب المبرح والبصق على أحد تلاميذه، وقوبل بسخط وهجوم شديدين.

وكتبت بنت عاصم بيك: "‏بإحدى مدارس محافظة الإسكندرية أمس، مهما عمل الطالب ماينفعش يعمل معه كدا، إنت أستاذ، خد إجراءاتك القانونية، إنما ماتضربوش بالشكل دا وتتف في وشه".

وعلّق أحمد كمال: "للي بيحصل ده في مدرسة في إسكندرية، المدرس ده لازم يتقدم للمحاكمة‎#مصر_في_صورة".

وفيما كتب إسلام عرفة عن نتيجة أفعال ذلك المعلم: "‏فيديو المدرس اللي بيضرب طالب ده مش شيء هين تماما حتى لو الولد مخطئ، الطالب ده هيطلع من المدرسة بيحاول يدور على حد أضعف منه يضربه أو بنت يتحرش بيها عشان إحساس بالضعف قصاد نفسه وقصاد صحابه، وده مثال صغير للناس اللي بتسأل ليه عندنا فكر متطرف؟ لأنكم بتحاربوا الجريمة بجريمة".

وتساءل عبد الرازق محمد: "‏نفسي أفهم هو إيه اللي بيحصل ف مصر بجد، امبارح قطر محطة مصر وأنهارده مدرس بيضرب وبيهين طالب ف إسكندرية هو ده المدرس ده مش المفروض يبقى قدوة للطلبة ولا يشتم ويهين بس، هي مصر بقت خرابة فعلاً كل واحد بيعمل اللي عاوزه ومحدش بيحاسب حد... الله غالب".

بعد #راجعين_التحرير...اعتقال شابّ مصري رفع لافتة "ارحل يا سيسي"


هذا المقال "فيديو اعتداء وحشي لمعلم على تلميذه: ‎#مصر_في_صورة" مقتبس بواسطة موقع بلد نيوز وقمنا بإقتباسة من موقع (دار الأخبار) ,ولا يعبر عن سياسة الموقع أو وجهة نظرة بأي شكل من الأشكال ,وأنما تقع المسئولية الخبر أو صحتة على مصدر الخبر الأصلى وهو دار الأخبار.

أخبار ذات صلة

0 تعليق